23.10.2012

Pilav ve Kızartma Üzerine | Uzman TV Kamera Arkası


Efendimmmmm, tam bir ay kadar önce Uzman TV ile bir çekim gerçekleştirdik hatta çekim günü size Facebook ve Twitter üzerinden canlı yayın yaparak, sizinle bir kamera arkası fotoğrafı sizlerle paylaştım. Nihayet bir süre önce videolar yayına girdi, sıra yazısını yazmaya geldi.

Öncelikle, Uzman Tv nedir diye merak eden varsa hemen açıklayayım. Uzman TV adının aksine bir televizyon kanalı değil, bir internet sitesi. Yeme-içme'den sağlığa, seyahattan spora kadar ve daha pek çok konuda alanında uzman kişilerin 1 - 2 dk. lik konuyla ilgili yanıtları var. Aradığınız pek çok cevabı bulabilir hatta şuna da bakayım buna da bakayım derken ekstra bilgiler bile öğrenebilirsiniz. 

Bizim çekimimiz bir öğleden sonra başladı ve yaklaşık 3 - 3,5 saat sürdü. Bu süre içinde mutfağımızın olmazsa olmazı, 7'den 77'ye pek çok kişinin sevgilisi, kuru fasulyenin ekürisi, et ve tavuk yemeklerinin daimi eşlikçisi, haftada en az bir kere ana yemek yanında canımızın çektiği, gözümün aradığı sade pirinç pilavı yaptım ve püf noktalarını anlattım. İkinci tarifim, özellikle biz Egelilerin bolca sevdiği patlıcan, biber, kabak kızartması ve püf noktaları üzerine. Günün sonunda 3 program ve 14 soru cevaplamış oldum. Neymiş bunlar bakalım;

  • Pilav nasıl yapılır?  
  • Pilav yaparken pirinç ve su ölçüsü nasıl ayarlanmalı?
  • Pilav yapmadan önce pirinci nasıl ıslatmalıyız?
  • Pilavı nasıl demlendirmeliyiz?
  • Pilav nasıl servis edilir?
  • Patlıcan nasıl kızartılır?
  • Biber nasıl kızartılır?
  • Kabak nasıl kızartılır?
  • Kızartmanın yağ çekmemesi için nelere dikkat etmeliyiz?
  • Kızartma yaparken nelere dikkat etmeliyiz?
  • Kızartma yağı tekrar kullanılabilir mi?
  • Hangi yağlar kızartma için uygundur?
  • Kızartılacak sebzeler nasıl hazırlanır?
  • Kızartmanın yağını nasıl alabiliriz?

Çekim sonunda bu iki tabağımız ortaya çıktı. Çekim ekibiyle birlikte "Acaba tadı nasıl oldu?" diye epeyi merak ettiğimizden bir sofra düzenine geçmeden ayak üstü tadına baktık. Genel olarak yakınlarım, pilav ve kızartmamı beğenirler, ancak pilav ve kızartma ilk kez dışarıya karşı görücüye çıktı. İlk görücülerden olumlu tepki alınca sevindim, sıra seyircide. Sanal alemde tadına bakma imkanı yok ama bakalım görüntüden,  anlatımdan pilav ve kızartmayı beğenecek mi ? 

Ilk kez böyle bir çekim yaptım ve benim için hem heyecanlı hem de ilginç bir deneyimdi. İlk başları daha heyecanlı, sonrası daha sakin. Ancak en heyecanlı ve değişik kısmı, insanın kendini izlemesi. Daha ilk saniyelerde başladım şurası şöyle mi olsaydı burası böyle mi? Tabi bu tür soruların sonu yok ama ilk sefer acemiliğim var :)

Kafamdaki deli sorulara rağmen izleyicilerden çok güzel geri bildirimler aldım ki bu beni çok mutlu etti. Bir tık atıp izleyen herkese sonsuz teşekkürler. Hala izlemeyen varsa yukarıdaki mavi konu başlıklarına tıklayın lütfen, bakalım siz nasıl bulacaksınız?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İlginiz için teşekkür ederim.